Jakie są podstawowe narzędzia analizy SWOT?

checklist-1266989_1280

Cechą analizy SWOT jest jej uniwersalność, możemy ją zastosować zarówno w przypadku omawiania większego biznesu, jaki i małego, osiedlowego kiosku. Aby wykonać taką analizę, nie musimy mieć zaawansowanych sprzętów, programów ani fachowej wiedzy czy umiejętności analitycznych, wystarczy że rzetelnie, obiektywnie spojrzymy na naszą działalność. Niezbędne są też informacje na temat segmentu rynku, na którym zamierzamy działać. Mowa o ogólnym zorientowaniu się na rynku, poznaniu konkurencji czy zmieniających się warunkach prawnych.

Przedsiębiorca rozpisując poszczególne elementy, widzi plusy i minusy działalności, którą zamierza prowadzić. Istotne jest, aby zastanowić się, w jaki sposób wpływają one na siebie. Dzięki trafnej ocenie możemy uzyskać pełny obraz szans przedsiębiorstwa na powodzenia na rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *